ŚLĄSKA Kuźnia liderów
Zarządzanie może być proste – odkryj w sobie moc lidera
Żyjemy w czasach, gdzie przedsiębiorca bywa zakładnikiem swojej firmy. Plany, które legły u podstaw założenia biznesu konfrontują się boleśnie z codzienną rzeczywistością. Skupiamy się na gaszeniu pożarów i bieżącej pracy zamiast na rozwoju. Pojawia się stres, wypalenie, nie umiemy odpoczywać, a złe emocje przekładają się na zespół. Stworzyliśmy Śląską Kuźnię Liderów, ponieważ wiemy, że może być inaczej.
Co dajemy uczestnikom
Solidne narzędzie jakim jest instrukcja obsługi właściciela firmy. Co to jest? To profil osobowości w oparciu o metodologię persolog. Poznanie naszych zachowań i reakcji na otoczenie. Mocnych stron, na których należy się skupić i je wykorzystać.
Pokazujemy jak radzić sobie z zarządzaniem czasem. Czy wykonuję istotne rzeczy czy skupiam się na błahostkach? Czy mój zespół dobrze wykorzystuje swój czas, czy się rozwija?
W Śląskiej Kuźni Liderów uczymy też tego, co zrobić żeby firma działała samodzielnie. Żeby właściciel mógł spędzić wolny czas bez laptopa i telefonu, a pracownicy dokładnie wiedzieli jakie mają obowiązki. Uczymy mapowania firmy – wprowadzania procesów i procedur, które oszczędzają czas i obniżą koszty.
W Kuźni Liderów osadzamy kompetencje miękkie na twardym szkielecie procesów i procedur.
A więc, czy Ty i Twoja Firma jesteście gotowi na:
- Budowanie relacji i usprawnienie komunikacji
- Dostrzeżenie swoich naturalnych atutów w działaniu
- Dobieranie strategii rozmowy do konkretnego klienta czy współpracownika
- Optymalizowanie wykorzystania czasu bazując na diagnozie kompetencji własnych
- Poznanie aktualnego stanu umiejętności w zakresie gospodarowania czasem
- Odpowiednie planowanie swojego czasu
- Opracowanie własnych strategii zarządzania czasem
- Łatwiejsze zarządzanie pracą na poszczególnych stanowiskach pracy
- Bezproblemowe zastępstwa
- Szybsze wdrożenie nowych pracowników
- Usprawnienie pracy w zespołach projektowych
- Poprawę standardów jakości usług dostarczanych klientom
- Automatyzację pracy i procesów
- Optymalizację kosztów
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii
Dla kogo:
Praktyczne szkolenie dla właścicieli firm, managerów, kadry zarządzającej i pracowników odpowiedzialnych za układanie procesów w firmie, którzy chcą poznać narzędzia, które porządkują zadania pracowników oraz chcą się nauczyć je tworzyć i optymalizować.
Dla liderów, którym zależy na tym, by dopasowywać różne aspekty osobowości do zmieniających się okoliczności i efektywnie gospodarować czasem.
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
Jesteś właścicielem firmy i planujesz: rozwijać zespół, wdrażać CRM lub inny system, optymalizować koszty automatyzować pracę, skalować biznes, sprzedać firmę, otwierać kolejny biznes
Zarządzasz zespołem i zależy Ci na: uporządkowaniu zadań pracowników w Twoim zespole, usprawnieniu codziennej pracy, zniwelowaniu tzw. wąskich gardeł, jasnym wyznaczeniu zakresów odpowiedzialności
Odpowiadasz za tworzenie procedur w firmie i do twoich zadań należy: rozpisanie procesów w firmie, stworzenie procedur, list kontrolnych, utworzenie zakresów obowiązków, monitorowanie i aktualizacja procedur, wdrożenie utworzonych narzędzi
Agenda szkolenia
I ROLA MANAGERÓW W ZARZĄDZANIU ZESPOŁAMI
Dzień 1
Miejsce Managera:
- Stworzenie indywidualnego profilu osobowości
- Rozpoznanie typów zachowania w zespole
- Manager na stanowisku - casestudy
- Wartości i przekonania vs. zarządzanie ludźmi
Dzień 2
Zarządzanie strategiczne:
- Zmiany w organizacji
- Rozpoznanie wewnętrznych napięć
- Konflikty zewnętrzne
- Odkrywanie osobistych atutów w zespole
II CZAS - SKUTECZNE ZARZĄDZANIE SOBĄ I ZESPOŁEM W CZASIE
Dzień 3
Opanowanie rozpraszaczy:
- Najczęstsze rozpraszacze na drodze do efektywności
- Zachowania związane z zarządzaniem czasem
- Osobiste kompetencje związane z dysponowaniem czasem
- 13 obszarów kompetencji w administrowaniu czasem
Dzień 4
Planowanie i optymalizacja czasu:
- Przegląd osobistego działania w czasie- samoocena
- Planowanie wykorzystania czasu
- Określenie obszarów do zmian i wdrażanie ich - monitorowanie efektów i samokontrola
- Wykorzystanie narządzi do zarządzania czasem.
III MAPOWANIE PROCESÓW BIZNESOWYCH, PROCEDURY, KARTY STANOWISKOWE
Dzień 5
Schemat i procesy:
- Organizacja Firmy – schemat stanowisk
- Działy i Procesy w organizacji
- Mapy Procesowe – Big Picture, ścieżka klienta/produktu, mapy poszczególnych procesów
Dzień 6
Procedury i kontrola procesów:
- Procedury, listy kontrolne, karty stanowiskowe
- Przygotowanie pracowników do zmian Plan wdrożenia i kontrola procesów
IV AI - SZTUCZNA INTELIGENCJA W BIZNESIE
Dzień 7
Podstawy działania sztucznej inteligencji:
- Podstawy działania sztucznej inteligencji
- Zasady i etapy wdrożenia do firmy sztucznej inteligencji
- “Tradycyjna” sztuczna inteligencja a generatywna (generative) AI
- Automatyzacja zadań i procesów z wykorzystaniem dostępnych narzędzi, w tym narzędzi AI
Dzień 8
Wprowadzenie generative AI:
- Wykorzystanie narzędzi generative-AI w marketingu firmy
- Wykorzystanie narzędzi generative-AI w zadaniach sprzedażowych
- Wykorzystanie narzędzi generative-AI w rekrutacji
- Cyberbezpieczeństwo w dobie sztucznej inteligencji
Kiedy?
- l. 14-15.03.2024
- ll. 11-12.04.2024
- lll. 16-17.05.2024
- lV. 06-07.06.2024
Gdzie?
- Atrion Centrum Biznesowe Tychy ul. Towarowa 23
Cena?
-
7596,00 PLN netto
9342,10 PLN brutto10 000,00 PLN netto
i kolejnej osoby z firmy
Kiedy?
- l. 18-19.04.2024
- ll. 23-24.05.2024
- lll. 06-07.06.2024
- lV. 13-14.06.2024
Gdzie?
- Atrion Centrum Biznesowe Tychy ul. Towarowa 23
Cena?
-
7596,00 PLN netto
9342,10 PLN brutto10 000,00 PLN netto
i kolejnej osoby z firmy
Efekty kształcenia:
● analizujesz postępowanie innych na podstawie zrozumienia typów zachowań D-I-S-K
● znasz swoje osobiste atuty i wiesz, jakie obszary pracy pasują do Twojego profilu zachowań
● analizujesz własne zachowania pod kątem ich reakcji na aktualne otoczenie
● określasz swoje osobiste przekonania i własne tendencje zachowań
● znasz kroki do dokonywania zmian oraz uczenia się nowych zachowań
● określasz potrzeby i dostosowujesz strategię działania do potrzeb klientów i pracowników
● analizujesz przyczyny stresu, usprawniasz strategię jego przezwyciężania i rozwijasz się
● profesjonalnie się komunikujesz i efektywnie pracujesz w zespole
● rozpoznajesz 13 obszarów kompetencji w kontekście administrowania czasem
● rozumiesz główne typy zachowania związane z zarządzaniem czasem
● wiesz jak zarządzać czasem własnym i poznajesz narzędzia do organizowania czasu
● potrafisz opracowywać własne strategie zarządzania czasem
● zyskujesz kontrolę nad swoim czasem
● poznajesz narzędzia służące automatyzacji pracy, wdrażasz je i kontrolujesz efektywność
● tworzysz schemat organizacyjny swojej firmy – wyznaczasz działy i występujące w nich procesy
● umiesz tworzyć mapy procesowe, procedury, listy kontrolne i stworzysz narzędzia do wybranych działań
● zdobędziesz praktyczną wiedzę, dowiesz się JAK wszystko zrobić, krok po kroku
● dowiesz się od czego należy zacząć porządkowanie zadań w firmie
● odkryjesz różne formy przygotowywania procedur w zależności od potrzeby danego stanowiska
● zobaczysz w jaki sposób dzięki karcie stanowiskowej można zebrać informacje nie tylko dla nowego pracownika lecz również dla obecnych pracowników
● porozmawiamy o tym co jest ważne aby porządkowanie zadań przyniosło efekty i dlaczego procedury bez implementacji pozostają na etapie halucynacji
Kto prowadzi szkolenie?
Piotr Meller
Witaj, nazywam się Piotr Meller. Od 2002 roku zawodowo związany jestem branżą zarządzania zasobami ludzkimi. Przez 15 lat pracowałem w największych międzynarodowych korporacjach, które do dzisiaj zajmują się rekrutacją, outsourcingiem, pracą tymczasowa i szkoleniami.
Z wykształcenia jestem Socjologiem. Ukończyłem także studia podyplomowe z Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Aktualnie jestem słuchaczem studiów podyplomowych MBA na kierunku zarządzanie przedsiębiorstwem. Od 2017 roku pracuję w branży szkoleń i rekrutacji.
Specjalizuję się w zagadnieniach komunikacji w biznesie, obsługi klienta, zwiększania efektywności w sprzedaży, budowaniu zespołów i zarządzaniu zespołami.
Jestem certyfikowanym trenerem persolog® w zakresie:
– Profili osobowości D-I-S-K
– Dynamiki stresu
– Zarządzania czasem
– Profil nastolatka
Dzięki stosowanym narzędziom persolog® szkolenia są wartościowe i dają praktyczną wiedzę z zakresu prowadzenia biznesów.
Dominika Meller
Cześć, nazywam się Dominika Meller. Z zawodu jestem radcą prawnym i od 2009 roku zajmuję się doradztwem prawnym dla biznesu. Obsługuję zarówno korporacje, jak i początkujących przedsiębiorców. Jestem także słuchaczem studiów podyplomowych MBA na kierunku zarządzanie przedsiębiorstwem.
Dlaczego zostałam trenerem profili osobowości oraz dynamiki stresu persolog®? Postanowiłam zrobić test osobowości oparty na czterech typach zachowań D-I-S-K. Dowiedziałam się, jakim jestem typem osobowości i jakie są moje mocne strony, ale też tego, że osoby które mnie otaczają mogą być podobni lub zupełnie inni, niż ja. Tym samym mogą inaczej postrzegać rzeczywistość, mieć inne potrzeby, zdolności. Mimo, że od blisko dwudziestu lat pracowałam z ludźmi, dopiero test osobowości pozwolił mi ich zrozumieć. Nauczyłam się prawidłowo komunikować i wykorzystywać swoje mocne strony. Miało to realne przełożenie na mój biznes – rozwój firmy, lepszą obsługę klienta, budowanie zgranego i efektywnego zespołu.
Odpowiadając na swoje wewnętrzne potrzeby przeszłam szkolenie, tym razem z dynamiki stresu. Obecny świat za szybko pędzi. Jesteśmy wciąż bombardowani milionem informacji, interakcji. To powoduje, że skala stresu jakiego doświadczamy stale przekracza swoje granice.
Stres jest potrzebny, motywuje, zmusza do działania i obrony. Jeżeli jest go jednak zbyt wiele, powoduje nieproduktywne działania, hamuje rozwój lub pcha do destrukcyjnych zachowań.
Uważam, że wiedza o sobie samym jest potężnym narzędziem. A jeżeli do tego umiemy okiełznać stres, to nic nie już nie może powstrzymać naszego rozwoju.
A dlaczego właśnie system persolog? Ponieważ dostarcza konkretnych narzędzi, gotowych do wdrożenia w życiu osobistym i biznesie.
Małgorzata Maria Wierzbicka
Cześć, nazywam się Małgorzata Maria Wierzbicka.
Specjalizuję się w porządkowaniu i optymalizacji pracy w mikro, małych i średnich firmach. Tworzę narzędzia, które ograniczają do minimum czas wdrażania nowego pracownika, porządkują i usprawniają pracę w zespołach, podpowiadają, co zrobić w sytuacjach kryzysowych.
Tworzeniem procedur zajmuję się od 12 lat. Praca w międzynarodowej firmie wymagała ode mnie sporządzania dokumentacji w formie procedur, dzięki którym zadania wykonywane dotychczas przez klientów z zagranicy mogły być realizowane przez pracowników w polskich lub indyjskich oddziałach naszej firmy.
Od 5 lat działam głównie z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami na rynku polskim. Wykorzystując wiedzę i międzynarodowe doświadczenie stworzyłam system, który pozwolił mi uporządkować pracę w firmach z ponad 40 różnych branży.
Tworzę mapy procesowe, procedury, zakresy obowiązków, porządkuję logistykę pracy, usprawniam komunikację w firmie i edukuję. Prowadzę szkolenia otwarte, warsztaty wewnątrz firm oraz współpracuję z Uczelnią ASBIRO prowadząc zajęcia ze studentami studiów MBA.
Mówi się, że „ciężko zobaczyć perspektywę wiadra siedząc w wiadrze” dlatego z przyjemnością spotykam się z moimi klientami i z perspektywy osoby „z zewnątrz” pomagam dostrzec to, co na co dzień w firmie jest niezauważone.
Łącząc zdobyte doświadczenie i wiedzę chcę pomóc również Twojej firmie. Przekażę Ci moje doświadczenia z codziennej pracy w firmach klientów i sali szkoleniowej.